O wyzwaniach w czasie pandemii, nagrodzonych markach i perspektywach na przyszłość rozmawiamy z Magdaleną Mielimonką, Wiceprezes Zarządu Global Cosmed S.A.
Pierwsze półrocze postawiło przed większością producentów wiele wyzwań ze względu na pandemię. Jak poradziła sobie firma Global Cosmed w obliczu COVID-19? Z jakimi trudnościami musiała się zmierzyć?
Pierwsza fala pandemii była wielkim sprawdzianem dla firm. Chodziło o możliwość kontynuowania produkcji, dostęp do surowców i rynków zbytu. Trudności nastręczało również przerwanie łańcucha dostaw i absencja pracowników, którzy przebywali na zasiłkach opiekuńczych w związku z opieką nad dziećmi. Oceniam, że Global Cosmed przeszedł ten sprawdzian naprawdę dobrze dzięki zapleczu, jakie udało nam się zbudować wcześniej oraz szybkiej i trafnej reakcji na zmieniającą się rzeczywistość. Niezwłocznie, we wszystkich zakładach, wprowadziliśmy procedury zapewniające bezpieczeństwo naszym pracownikom i mogliśmy nieprzerwanie kontynuować produkcję. Pod względem technicznym i technologicznym byliśmy w stanie szybko dostosować się do potrzeb rynkowych. Nad recepturą mydła antybakteryjnego dla dzieci Bobini pracowaliśmy jeszcze przed wybuchem pandemii. Dzięki fantastycznej pracy naszego zespołu w ekspresowym tempie wdrożyliśmy mydło antybakteryjne Apart Natural Hand Wash. Takich produktów dramatycznie brakowało wówczas również w szpitalach, służbach publicznych i placówkach opiekuńczych. W związku z tym część pierwszych partii produkcyjnych od razu przekazaliśmy tym, którzy na pierwszej linii walczą z koronawirusem, m.in.: medykom, strażakom i policjantom. Potem powtórzyliśmy tę akcję z mydełkiem antybakteryjnym Bobini.
Czy tak trudny okres pozwolił na wprowadzanie zaplanowanych nowości? Co nowego pojawiło się w portfolio w ostatnim czasie?
Pandemia sporo poprzestawiała w planach wdrożeniowych, narzucając wprowadzenie do portfolio produktów antybakteryjnych. Rozszerzyliśmy antybakteryjną linię Apart o żel do dezynfekcji rąk, którego działanie przeciwko SARS-CoV-2 (wywołującemu chorobę COVID-19), a także wirusom wywołującym grypę i zapalenie wątroby typu C, zostało potwierdzone badaniami akredytowanego i certyfikowanego laboratorium. Według mojej najlepszej wiedzy to rzadkość na rynku. Produkty antybakteryjne Apart, dzięki wysokiej jakości składnikom i świetnym recepturom, zdobyły uznanie również na wymagającym rynku niemieckim.
Ze względu na lockdown opóźniliśmy wprowadzenie nowości, które wcześniej mieliśmy w planach. Sukcesywnie to nadrabiamy. Np. na rynku są już dostępne nowe płyny do kąpieli Apart Natural: Yummy oraz linia żeli pod prysznic Superfoods (w 97% oparta na naturalnych składnikach). Pracujemy nad kolejnymi wdrożeniami. Przełom roku będzie dla nas szczególnie owocny.
Produkty z portfolio Global Cosmed są cenione nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody. Proszę opowiedzieć o tych zdobytych w ostatnim czasie.
Rzeczywiście trwa dla nas dobra passa, która przecież nie wzięła się znikąd. Filozofię marki Bobini budujemy od lat, zapewniając naszym najmłodszym konsumentom to, co najlepsze. Udział naturalnych składników w naszych kosmetykach sięga 97%. Znakomity skład to argument zakupowy dla rodziców, atrakcyjne i angażujące opakowania przekonują dzieci. Bobini to synonim jakości. Szczególnie cieszy nas uznanie, jakie marka zdobyła w Korei Południowej, na rynku wyznaczającym trendy, słynącym z najwyższej jakości kosmetyków. Bobini zostało tam laureatem aż dwóch prestiżowych nagród. Przyznając marce pierwsze miejsce w kategorii produktów do pielęgnacji skóry dzieci w plebiscycie na najlepszą markę Korei 2020, a wcześniej Korea Consumer Appraisal Brand, jurorzy docenili receptury naszych kosmetyków dla dzieci i niemowląt. Takimi samymi produktami mogą cieszyć się konsumenci sięgający po markę Bobini w Polsce i oni także nas docenili. Bobini jest laureatem Dziecięcej Marki Roku 2020 i walczy o tytuł Kid’s Star w prestiżowym plebiscycie produktów dedykowanych najmłodszym.
Jakie plany na przyszłość ma Global Cosmed? Nowe inwestycje, zmiany w portfolio, eksport do kolejnych krajów, a może nowe kampanie?
Wiele naszych planów zmaterializuje się na przełomie roku. Będą to ważne wdrożenia i nowości w markach. To właśnie marki są podstawą strategii rozwoju firmy, a nagrody dla Bobini czy duże zainteresowanie nową, antybakteryjną linią Apart pokazują, że nasze marki mają przed sobą potężne perspektywy. Ich sukcesy są rekomendacją w rozszerzaniu eksportu do kolejnych krajów w Europie Zachodniej, Azji i Afryce. Rozszerzanie asortymentu i tworzenie nowych linii wymaga inwestycji w park maszynowy. Poczyniliśmy je w bieżącym roku i będziemy kontynuować. Nowoczesne rozwiązania techniczne, w połączeniu z recepturami opartymi na naturalnych składnikach, kupowanych z certyfikowanych źródeł, to nie tylko jakość i wydajność produkcji, ale także redukcja negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Kolejne kroki w działaniach prośrodowiskowych to również ważny element naszych planów. Już teraz zakład produkcyjny w Niemczech jest w pełni zasilany z zielonej energii. Stale zwiększamy udział opakowań podlegających recyklingowi i tych z recyklatu. Chcemy, żeby nasze produkty powstawały z troską nie tylko o konsumenta, ale i o naturę.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska